[promit ca ăsta e ultimul post legat de munte. din nou, transcriere de sms]

     Cobor din tren. Păşesc timid pe peron, gest palpabil a ‘sfârşit-de-călătorie’. Materializarea unui final care parcă de fiecare dată vine să te surprindă. Un scurt moment euforic, de rebeliune, mă face să grăiesc tare, răspicat: „Escatologic, Bucureşti!”.

 

      Sub apăsarea cuvintelor, aerul se destramă în jurul meu, dar nu pentru a ‘mina’ spaţiul proxim, vital, de a mă individualiza prin decuparea mea din instantaneul în care am fost surprins, ci doar pentru a mă lăsa [a câta oară?] neputincios în faţa mulţimii. Angoasat, îmi clădesc echilibrul pe aceeaşi ură ce temelia rece, nefericită a nemulţumirii. Îmi trezesc golul din mine şi îl instig să urle, să se revolte. Găsesc puterea să merg mai departe. Mă pierd în mulţime şi mulţimea se pierde în mine.

 

Dincolo de uşă, Bucureşti. Aici e mereu gălăgie, iar în puţinele momente de linişte nu te aude nimeni. Aici e multă prea multă şi nu eşti niciodată singur. Însă eşti singur cu toată lumea. Aici adorm greu sau deloc, deci dorm puţin sau deloc. Aici mi-e sete tot timpul şi mi-e [mi-era] teamă că degeaba a plouat [da, a plouat cât timp am lipsit şi nimic nu se compară cu noroiul ce se strânge pe trotuare, noroi pe sub care alunecăm neistoviţi]. Mimetic, îmi recreez drumul ritualic spre casă, pe jos.

 

 

 

           […]

 

 

 

      Aici se lucrează în faţa casei mele. Aici se excavează [mai precis] toată strada şi, din când în când şi e praf şi gălăgie. Aici pun borduri şi fac marcaje pe sufletul meu, delimitând clar, cinic, ‘înainte’ de ‘înapoi’, ‘aici’ de ‘acolo’.

 

 

 

 

 

 

           […]

   Aici aerul e putred şi pielea mea o simte imediat. Eczeme, deshidratare şi piele crăpată, exfoliată—moartă. Aici am gustul morţii în gură şi apa e prea neagră să îl poată clăti.

 

 

 

           […]

 

 

 

       Aici e acasă. Aici m-am întâlnit cu ea şi cu celelalte. Aici am prietenii mei. Aici am crescut. Aici am învăţat. Aici am mai toate amintirile mele. Totuşi, mi-a ajuns. Sunt sătul. De tot.

