De ceva vreme mă tot luptam cu mine însumi dacă să îmi iau un iPod sau un Zen [de la Creative]. M-am decis să îmi iau Zen [o să şi ajungă aici în jur de 25, luna curentă]. Pur şi simplu nu pot să mă împac cu ideea că investesc în hardware locked-down. Nici bateria nu poate fii schimbată. Să nu uităm de preţul cu 50$ [din nou, coco] mai mare decât cel propus de Creative [pentru un produs omolog]. Însă nu asta e problema.

    Citesc pe Slashdot şi apoi aici despre ultima găselniţă în materie de corporaţie-ce-în-curând-se-doreşte-Microsoft: adăugarea la baza de date în care iTunes stochează
librăria de muzică a unei ‘chei‘ [checksum, mai exact] ce va preveni operarea încărcarea iPod-ului [cele nou anunţate ca a 6-a generaţie] cu muzică de către alte programe decât sus-menţionatul iTunes.

    În momentul când am trecut la Linux [3 iunie a.c.], eram utilizator de iTunes. Şi a fost singurul program pe care am regretat că nu am putut să îl iau cu mine ‘de partea cealaltă‘. Exista posibilitatea emulării parţiale până undeva pe la versiunea 4 de iTunes. Am fost încurajat să aud că „De aia s-au inventat update-urile” sau că „La cum încearcă Apple să îşi extindă piaţa, sigur o să îl porteze şi pe Linux cât de curând”. Încep să mă îndoiesc că o să se întâmple aşa. Mutarea asta e cel puţin ţintită direct către userii de Linux [în număr din ce în ce mai mare – vezi Dell şi laptop-urile cu Ubuntu preinstalat]. Asta pentru că nu există iTunes pe Linux [măcar pe moment].

    Cu siguranţă se vor găsi crack-uri rapid pentru asta. Însă nu pot să trec peste senzaţia că sunt nedorit de Apple. Nu mă vor client. Şi măcar dacă iTunes era un software plătit..

    Însă nu trebuie să uităm că iTunes este o poartă către iTunes Store. Blocând accesul la hardware-ul vândut de Apple pentru cei ce nu posedă şi iTunes implică forţarea lor să folosească iTunes, dându-le astfel posibilitatea să cumpere muzica de pe iTunes Store, recent văduvit de orice material NBC. O mică piedică în calea spre mărire a Apple. Ce dacă Miro permite built-in downloadarea via torrente a serialelor NBC? Acum nu mai pot ajunge pe minunatul iPod Touch.

    Mulţumesc, Steve Jobs, pentru că zâmbeşti placid în timp ce Apple se aruncă cu entuziasm în luptă, când vine vorba de războiul interoperabilităţii, al compatibilităţii. Mă gândesc la marele scandal legat de patentarea OOXML şi realizez că deja începeţi să mirosiţi ca Microsoft. De arătat ca ei o faceţi de mult.

