M-am săturat până-n gât de momentele în care vreau să cumpăr produse IT-related sau componente electronice. De fapt, nu de asta m-am săturat, ci de precarele legături contacte cu magazinele din această sferă.

 

    De fiecare dată când situaţia stocurilor este incert, probleme grave apar în comunicare. O să îmi limitez exemplele doar la cea mai recentă experienţă: vreau să îmi cumpăr un procesor şi o placă de bază asortată. Îmi redusesem opţiunile la un număr de 2. Site-ul magazinului de pe care m-am decis să le achiziţionez indica faptul că unul din procesoare nu se afla pe stoc, în timp ce al doilea era „comandat”. Ca de obicei în astfel de situaţie, pregătesc un mail mediu ca lungime, conţinând un limbaj cuvinte alese cu atenţie, în care întreb care va fi ar fi o dată posibilă de ajungere în stoc a respectivelor produse. Spre naivitatea mea, îndrăznesc să întreb [cu toate că experienţa mea anterioară îmi spune că niciodată nu am avut sorţi de izbândă] şi dacă există ni dificultăţi suplimentare [ca utilizator de Ubuntu] la schimbarea de placă de bază [pentru că am avut o frumoasă experienţă recentă în care s-a ajuns, în cele din urmă, la o reinstalare de XP]. Răspunsul a fost sec [după 2 zile de aşteptare]. „Nu sunt. Nu am o dată de livrare.”. Simpatic. M-a pus dracu să pun şi o întrebare tehnică. Câteva zile mai târziu, lângă informaţia de stoc de pe site-ul magazinului, apare un mic semn de intrebare. Mouse over şi apare un mic pop-up în care se spune că stocurile sunt cele ale distribuitorului, nu cele ale magazinului. OK. Le mai dau câteva zile. O săptămână după primul mail, dau un alt mail cu un conţinut similar, însă fără întrebarea tehnică. Linişte şi pace. Azi mă decid, în sfârşit, să sun. Poate vocea mea impunătoare [puh-leeeease] o să le mai dea de gândit. Nefericire. Răspunde o secretară care, spre păcatele ei, era doar secretară. Îi zic de Pentium D, ea înţelege Pentium 2… Înţeleg rapid că nu am cu cine să mă impun. Îşi notează cele zise de mine şi mă asigură că în cursul zilei cineva mă va contacta. Evident, nici asta nu se întâmplă. Poate mâine. Dacă nici aşa, mă duc direct la sediu. Oricum e aproape. Mi se pare inacceptabil ca obţinerea unei informaţii să aibă nevoie de un travaliu de 2 săptămâni. Asta dacă voi primi respectiva informaţie. Mă mai tentează şi ideea de a-i presa cu o comandă fermă. Aşa poate îi scutur de informaţii..

 

    Bottom line is: m-am săturat. De site-uri prost făcute, de incompetenţii de la celălalt capăt al firului. De cei care răspund târziu şi lipsit de bun simţ la e-mail-uri. Să nu mai zic de preţurile slabe oferite de magazinele de pe la noi.

