Fără prea multă fanfară [cum altfel?] apare o nouă distribuţie de Linux.

Şi are cel mai lipsit de fanfară nume pe care l-am auzit până acum. andLinux. [sprâncene ridicate…].

Toate vers variantele pe care le-am auzit până acum de a face Windows-ul şi Linux-ul să coexiste, anume via maşini virtuale [variantă care încă mi se pare neviabilă – o insultă la adresa logicii şi a ideei de a avea un calculator, zic eu] şi dual boot-ul [pe care îl şi folosesc, cu toată incomoditatea lui] nu făceau decât să ţină separate cele două sisteme de operare. Partiţii [reale sau virtuale] diferite funcţionare separată [pe rând] sau paralelă, dar nu simultană.

Toate astea se pot schimba de acum. andLinux propune o migrare a kernel-ului de Linux în kernelul Windows. Cu funcţionalitatea Ubuntu altoită peste Windows, pur şi simplu cele două sisteme de operare vor rula simultan. Nu vor împărţi acelaşi hard [sau mai bine zis partiţie] pentru că înţeleg în mod diferit scrierea şi citirea, dar totuşi e un pas.

Nu am crezut că o să se întâmple aşa de repede. Că o să se ajungă atât de repede aici.  Să dai click dreapta pe un fişier text şi să alegi dacă să îl deschizi cu o aplicaţie de Linux sau una de Windows. Sunt curios cât durează până se calcă în picioare unul pe altul.

