Mi-am amintit că acronimul României [folosit în competiţii sportive, de exemplu] nu mai este ROM, ci ROU.

___________________________________________________________________________

Motivul, din câte îmi amintesc eu, este de a face o diferenţă între rrom şi român. Propunerea a fost, evident, a francezilor [cum altfel?].

___________________________________________________________________________

Fără a încerca în vreun fel să devin patriotul ascuns dintre noi, trebuie să mă declar împotriva ideii. Chiar dacă nu mai e nimic de schimbat [povestea s-a consumat acum destul de multă vreme], mi se pare una din cele mai absurde legiuiri din istoria recentă.

___________________________________________________________________________

1. Imaginea pătată a românilor [de orice etnie ar fi ei] nu poate fi spălată de nişte iniţiale schimbate.

___________________________________________________________________________

2. Oricât de francofoni am fi, nu cred că am cerut noi să devenim Roumania.

___________________________________________________________________________

3. Dar ei cu siguranţă s-au bucurat că au acontat numele ţării.

___________________________________________________________________________

4. Lipsa noastră de educaţie rămâne proverbială, chiar dacă am luat-o de la capăt cu un acronim ‘curat’.

___________________________________________________________________________

5. Cred că, la ora actuală, am marcat suficiente violuri, tâlhării, furturi şi în contul ROU.

___________________________________________________________________________

Între timp, unii oameni nu sunt prea mulţumiţi de ce se petrece în jurul nostru, fie ROM sau ROU.

___________________________________________________________________________

Şi nici nu au de ce.

