Și uite așa începe seria de povestiri despre cursuri. Pe moment, cele de semestrul trecut. O să încerc să le iau în ordinea în care le-am avut, dar totul ține de dispoziție. Pe moment, vorbesc de singurul curs non-tehnic pe care l-am făcut (și probabil singurul pe care îl voi face în anii ăștia doi). 

Cursul era semi-obligatoriu, anume trebuia să aleg între ăsta și unul mai amplu. Și cum am zis că primul semestru să o iau totuși mai potolit, l-am ales pe acesta. Și chiar nu regret. E un curs foarte bine organizat, cu material foarte-foarte bine făcut (sau cel puțin eu am gustat glumițele aruncate prin prezentările de la cursuri, considerând că ajută la fixarea unor concepte).

Tema, cum zice și titlul (din păcate nu e așa întotdeauna, cum se va vedea cu altă ocazie) este antreprenoriatul în domenii ce țin de „cunoaștere”, anume proiectare, dezvoltare, consultanță și așa mai departe. Mai precis, care sunt precondițiile, provocările și deschiderile pe care le are o firmă mică (care se naște din o idee de produs sau serviciu) pe piața locală și/sau internațională. Pe parcurs am avut parte de prelegeri ținute de destul de mulți oameni cu experiență în domeniu (fie foști/viitori antreprenori, fie investitori, fie ambele), care au fost utile întru „rotunjirea” conceptelor scoase în față la cursuri. Pentru un curs de management în care s-a pus destul e mult accentul pe „rețeaua” unui antreprenor, mi se pare nimerit ca profesorul să își folosească „rețeaua” pentru a-și completa materialul.

Evaluarea s-a făcut exclusiv pe baza unui proiect care, în mod potrivit, a constat în „proiectul” unei firme, de la idee la studii de piață, de la estimări de buget până la canale de distribuție. Chiar mi-a făcut plăcere să lucrez la proiectul ăsta; am avut o echipă foarte motivată, cu oameni cu care mi-a făcut plăcere să mă văd la o bere semestrul ăsta (și cu care intenționez să se mai și petreacă beri pe viitor).  Pe deasupra, am participat și la competiția menționată anterior, la care am terminat pe un onorabil loc 3, deci mai punem o bilă albă. Dacă mai zic și că unul din colegii noștri a dat examenul (prezentarea proiectului + întrebări pe marginea lui) via Skype (el fiind în Anglia în acel moment), am zis oare suficient?

În concluzie, un curs bun de clătit ochii, nu foarte dificil, dar plin de informații de tot soiul. Profesionist, scurt și la obiect.

