Ăsta a fost probabil cel mai bun curs pe care l-am avut semestrul trecut.

Și asta din mai multe motive, cum ar fi faptul că a fost pe domeniul meu, fără a repeta prea mult teoria de bază/elementară din spatele domeniului, ba chiar explorând o arie pe care nu o găsești atinsă în orice carte de profil: proiectarea circuitelor digitale cu consum redus de putere.

Am avut un profesor italian (ceea ce e și bine, și rău). Rău pentru că spiritul latin îl face să semene cu alți profesori pe care i-am avut prin Politehnică, culmea în privința rigidității și tipicărelii (latinii ar trebui să fie dezinvolți și spumoși, nu?). Însă bine pentru că încă nu își pierduse accentul, iar fraze banale ca „What happened?” sau „What does this do?” se transformau fără nici un efort în „Wha’ ha’păn?” și (mă jur pe ce am mai sfânt pe lume) „Wha’ da’ di’ du?”. Scrierea mea fonetică este foarte aproximativă, dar cred că am păstrat spiritul acestui om minunat.

Tipicar fiind, cursul a fost foarte bine structurat, acoperind foarte elegant problema proiectării pentru consum redus de putere, de la „cauze” ale consumului de putere, până la metode de reducerii acestuia (în termeni tehnici, nu am ce face: clock gating, sleep tranzistor insertion, tot felul de tehnici de codare a semnalelor și destule altele). Însă cursurile lui sunt un pic cam prea teoretice pentru gustul meu. Dar asta e, nu le poți avea pe toate. Cred, totuși, că plusurile au depășit destul de lejer minusurile. Însă, neaplicând tehnicile decât la laboratoare, evident că e mai greu să îți vină natural să le aplici într-o problemă reală. Dar măcar am un 5-6 pagini de rezumat al cursului  din care pot să extrag oricând ceva util.

A, și ca să nu fiu rău, în laborator am folosit pentru prima dată unelte folosite în proiectarea ASIC-urilor (circuite integrate dedicate (ne-reconfigurabile)). Deci încă un plus.

Un curs foarte bun la care, culmea, am avut cea mai slabă notă de semestrul trecut (bunicică, totuși). Eu continui să dau vina pe faptu că era 20 decembrie, ningea, a fost singurul examen scris din sesiunea asta (iar eu am cam căpătat alergie la așa ceva…) și… am zis că era 20 decembrie?

